Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując możliwego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie reportaży telewizyjnych Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz również pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, wobec tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziÅ‚o o to, żeby odbiorca mógÅ‚ osobiÅ›cie opracować swój wÅ‚asny smak deseru, łączÄ…c poszczególne jego skÅ‚adniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupÄ™ Å»ywiec kampania dotyczÄ…ca napoju powstaÅ‚ego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreÅ›lanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki byÅ‚a przez kilka tygodni idealnÄ… na facebook, jeÅ›li idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana byÅ‚a reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno byÅ‚o zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolÄ™ zbliżania siÄ™ do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on trafny technicznie i banalny.